fredag 1 mars 2013

Även du, min Brutus

Tänk er ett öresundståg.

Tänk er mitt öresundståg.

Tänk er en första klass-kupé.

Tänk er min första klass-kupé.

Tänk er att det sitter en enda person i en första klass-kupé.

Tänk er att det sitter en enda person i min första klass-kupé.

Tänk er andra sätesraden till vänster,  den första med bord, i en första klass-kupé.

Tänk er andra sätesraden till vänster, den första med bord, i min första klass-kupé.

Tänk er att det sitter en person på andra sätesraden till vänster,  den första med bord, i en första klass-kupé.

Tänk er att det sitter en person på andra sätesraden till vänster, den första med bord, i min första klass-kupé.

Tänk er en fönsterplats på andra sätesraden till vänster,  den första med bord, i en första klass-kupé.

Tänk er min fönsterplats på andra sätesraden till vänster,  den första med bord, i en första klass-kupé.

Tänk er att det sitter person på en fönsterplats på andra sätesraden till vänster,  den första med bord, i en första klass-kupé.

Tänk er att det sitter en person på min fönsterplats på andra sätesraden till vänster,  den första med bord, i en första klass-kupé.

Vad skulle du göra då? Vad tror du att jag gjorde?

[Utrymme för tankeverksamhet]

Korrekt. Jag säger högt och tydligt med myndig stämma: "Du sitter på min plats".

Fortsättning följer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar