måndag 11 mars 2013

Hållplats

Det här med platser på tåg är spännande. (För kännedom så sitter jag på en av de två kvinnornas plats eftersom MIN PLATS är upptagen av en turists jacka) I fredags på pågatåget stod en äldre dam i ett fyrbås och pratade i en trasig telefon. Den måste ha varit trasig eftersom hon talade så högt att både Lund och Malmö hörde henne utan problem. Bland de högljudda meningarna fastnade jag mest för "JAG ÄR LÄNGST FRAM I TÅGET OCH JAG HÅLLER PLATSER TILL ER". Nu var det tur för henne att det var ett långt tåg. Jag hade i och för sig gärna haft ett kort tåg för att höra den äldre damens argumentation när hon skulle freda några sittplatser i ett fullt pågatåg. Kanske något man skulle testa för att se reaktionerna.

- Hålla en plats åt kompisen Mållgan.

- Hålla en plats över flera stationer och förklara att man håller en plats åt kompisen som ska åka med på hemresan.

- Låtsas som att Mållgan sitter på en plats och bli upprörd om någon sätter sig på Mållgan.

- När någon satt sig på platsen man håller åt Mållgan så tar man upp en leksakstelefon och ringer till Mållgan och meddelar att han måste ta ett annat tåg för det sitter en på hans plats.

Det blir ännu bättre om man testar det på en buss eller tunnelbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar