tisdag 5 mars 2013

Taktiskt tågbyte

Tåg är rätt så konstiga varelser. De kan vara i tid på flera stationer i rad för att helt plötsligt bara stå still på en station för att uppfylla kvoten av veckans förseningar. Exakt det hände på hemresan igår. Öresundståget höll sig enligt tidtabellen ända till Malmö C där det fick för sig att invänta förseningen. Vi blev stillastående så länge att jag blev tvingad att göra ett taktiskt tågbyte för att vara säker på att inte missa pågatåget. Vilket betyder att vi stått stilla i sju minuter när jag helt plötsligt reser mig upp och lämnar tåget, dvs samma rörelsemönster som om man somnat på tåget och vaknar en aning sent. Så för Er som var ombord på öresundståget kan jag meddela att jag inte försovit mig utan jag bytte till tåget på andra sidan av perrongen. Det tåg som ni sedan såg åka iväg mot solnedgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar