onsdag 27 mars 2013

Det sprider sig

Hittills har det internationella terror... turistsyndikatet hållit sig till större orter som Lund, Malmö och Köpenhamn. Nu har de börjat infiltrera mindre orter också eller mer specifikt Dösjebro. De börjar lite subtilt, men de tog ett för stort steg i morse. Det händer att det är någon som låst fast sin cykel vid min lyktstolpe, dvs lyktstolpen närmast perrongen på Annelövssidan. Oftast är det någon stressad bybo som haft lite bråttom till tåget, men i morse så var det inte bara min stolpe utan även den andra stolpen från perrongen räknat var upptagen. Det kan inte vara en slump och båda cyklarna hade rimfrost på sadeln. Jag var tvungen att ställa cykeln vid den tredje stolpen och det är sista stolpen innan bron och kommungränsen. Om de fortsätter med att provocera oss kommer vi att försvara oss lika tappert som vi gjorde senast det var ett slag vid bron. Det var visserligen länge sedan, 1181 för att vara exakt, och vi fick storstryk, men vi kämpade tappert, tror jag. Jag säger bara glöm inte slaget vid Dösjebro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar