torsdag 7 mars 2013

Sättas på plats

Det finns olika platser här i världen. Det finns den där platsen, den där platsen och den där platsen. Sedan finns MIN PLATS. Nu skulle man kunna tro att MIN PLATS bara finns ombord på tåget, men ack så fel man kan ha. När jag kommer ned för rulltrappan mot spår 2 så står de två första klass-kvinnor, som brukar sitta i fyrbåset diagonalt mot MIN PLATS i öresundståget och som var med om MIN PLATS-incidenten i fredags, på platsen där jag brukar stå och läsa tidningen i väntan på tåget. När jag klivit av rulltrappan så skiner de upp i ett leende och en av dem säger "Ursäkta att vi står på din plats, men det blåste så på vår plats".

Väl ombord på tåget så är MIN PLATS ledig och i nästa fyrbås sitter han som tog MIN PLATS  i förra veckan och ler brett. Han ville inte bli satt på plats för att ha tagit MIN PLATS. Vi kan väl säga att även om vi har våra platser finns det alltid plats för skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar