måndag 25 mars 2013

Vilken morgon

Det är ju måndag så man kan ju förvänta sig det värsta, men det blev värre ändå.

Det började inte förrän i Lund, men där brakade helvetet lös. När jag skulle upp från spår 1 och över till perrongen med spår 2 så fungerade inte rulltrappan upp. Inte för att jag åker med den i vanliga fall, men den ska fungera.

När jag kommer ned till spår 2 så står det två turister med tillhörande väskor på den plats där jag brukar stå och läsa tidningen. Jag blir tvungen att ställa mig på andra sidan där de två kvinnorna står och då blev jag ju tvungen att prata med dem.

Väl ombord på tåget så sitter det en på MIN PLATS och eftersom allt som kan gå snett från spår 1 har gått snett så är det dags att avreagera sig. Jag tar helt enkelt och drämmer till han som tagit MIN PLATS i huvudet med en kombinerad Metro och City med bilaga från Malmborgs och påpekar att han sitter på min plats. Ibland är det skönt att få visa vem det är som bestämmer och det var tydligen inte jag för inte fick jag sitta på MIN PLATS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar