onsdag 27 februari 2013

Det är mitt fel

Jag ber så mycket om Burträsk. Det är mitt fel att tåget är sent idag. Det var dimma hemma i morse och när vi språkades vid i väntan på tåget så råkade jag kläcka ur mig att tågen är det enda trafikslag som inte får problem i dimma. Det var dumt sagt. Jag ångrar att jag sa det. Det var någon växel i Arlöv som tydligen hörde mig för den krånglade och nu är vi fem minuter sena. Fast enligt den nya EU-anpassade definiitionen är ju inte tåg sena om de inte är minst 15 minuter sena. Vilket borde innebära att vi inte är sena. Vi är inte tidiga och vi är inte i tid. Så vad är vi då? Kan det vara så att vi är otidiga? I sånna fall måste jag be om ursäkt för att jag bad om ursäkt för att det var mitt fel att vi är sena och samtidigt be om ursäkt för att vi är otidiga. Det är alltså mitt fel att alla här på tåget blir otidiga på jobbet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar