tisdag 26 februari 2013

Ursäkta att jag är ivägen

Som alla rutinerade pendlare känner till så ställer man sig vid sidan av dörröppningen och inväntar att alla avstigande nästan gått av. Man ställer sig inte på sidan och väntar en stund för att sedan upptäcka att det är mindre kö i nästa dörr och sedan göra en tjurrusning (undra om det inte är lite häst i tjurrusingen, det är ju full galopp) genom eller snarare över de som håller på att kliva av. Visserligen kommer den dörren snabbare till Malmö, men de öppnas samtidigt.

Sedan måste jag tacka turisten som inte tog ut svängen när hon skulle runda mig när jag hämtade dagens Metro. Både jag och min hälsena är dig evigt tacksam att du bara hade en kabinväska och inte en fullpackade resväska som du körde över min hälsena med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar