torsdag 21 februari 2013

Stillastående tåg

Jag har hört Signalfel, inväntar mötande tåg, inväntar personal och några andra mer eller mindre logiska orsaker till at tågen står stilla, men idag kom en som jag aldrig hört förut. Vi hade kört knappt en minut från Hovedbanegården då tåget stannar och ltågföraren förkunnar (översatt från danska) "Det är tågföraren. Väskor ska placeras antingen uppe på bagagehyllan, mellan sätena eller under sätena. Tåget kommer att stå stilla här tills alla väskor är flyttade från gångar och dörrar". Eftersom vi var fem minuter sena från start så fanns det en minut till godo på mitt kommande byte och min kollega som byter i Hyllie var redan en minut back. Om vi ska beskriva den gemensamma åsikten i kupén så kan man sammanfatta den som min kollega uttryckte sig "Vad är dey gör dj-la fubbick? Hur svårt kan det vara att flytta en väska?".

[Tågbyte]

För intresserade så kan jag meddela att vi hann till Hyllie med en minut till godo och jag bytte tåg för säkerhets skull och sitter nu på ett pågatåg som är en minut bakom öresundtåget och tre minuter sent. Fubbickar är inte bra för nerverna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar