fredag 12 april 2013

Knapphändigt

Någon gång för länge sedan gnällde jag om en insändare som gnällde på de som tryckte i onödan på dörröppningsknappen när de skulle kliva av öresundståget. I går när jag skulle kliva av tåget och stod mitt framför den berömda knappen kom en uniformerad tjej och trängde sig före mig. Vid närmare kontroll av hennes uniform framkom det att hon var konduktör på det aktuella tåget. Hur som helst så trängde hon sig före mig och lyfte upp handen för att trycka på knappen. Vilket fick mig till att ställa frågan om huruvida man måste trycka på knappen för att dörrarna ska öppnas. Och om jag, mot förmodan, skulle träffa insändaren så skulle jag säga "Fel, fel, fel" till honom för svaret är *trumvirvel* Det beror på föraren. Föraren bestämmer alltså om det är knappobligatorium eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar