fredag 12 april 2013

Att veta sin plats

Det är fredag så enligt den empiriska statitstiken så ska det vara lugnt och gott om plats på tåget, men vad hjälper det. När vi, de två kvinnorna och jag, kliver in i vår kupé så är min fyrsitsare ledig, men alla andra är upptagna. Detta medför att de två kvinnornas bås är upptaget. Vad gör man då? Jo, hjälpsam som jag är tar jag och drämmer till mannen som sitter i deras bås i huvudet med en kombination av en Metro med en helgbilaga och en City med dito bliaga och meddelar honom att han sitter på deras platser. Kvinnorna hjälper till med argumentationen och när vi nästan har segern med 3-1 i en liten ask, så erbjuder sig mannen i båset mittemot mitt att hjälpa mannen i underläge. Trots den sena reduceringen så vinner vi matchen med 3-2 och den felplacerade mannen flyttar och sätter sig mittemot mig i MITT BÅS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar