torsdag 3 maj 2012

Säkerhetsvaktslogik

Dagen till ära är jag på utrikes tjänsteresa, dvs jag är i Stockholm. Det medför att de ordinarie påga- och öresundstågen är ersatta av taxi, SL-buss och flygplan. Från 2010 och framåt så har jag flugit över 100 flygresor, så jag klassar mig lätt rutimerad på flygande och tillhörande säkerhetskontroller. Jag har ganska effektiva rutiner vad gäller snabb passage genom säkerhetskontrollen utan att det piper. Dock har jag inte lyckats reda ut om väskan ska åka i en plastback genom röntgen eller inte. I morse frågade jag på Sturup pch fick veta att det inte spelar någon roll. När jag ska gå genom säkerhetskontrollen på Bromma så nyttjar jag min nyvunna kunskap och lägger jag datorn i en plastback och väskan i en annan.

Säkerhetsvakt: Väskan ska åka på bandet.

Jag: Det är ju olika på olika flygplatser. Varför?

Säkerhetsvakt: Det är olika flygplatser.

Jag kände att vi inte connectade riktigt, så jag accepterade goddag-yxskaft-svaret för att slippa en genomgående undersökning i privat rum. Om det hade varit olika länder eller olika teknisk utrustning hade jag förstått, men att det skiljer sig beroende på namnet på flygplatsen hänger jag inte med på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar