torsdag 10 maj 2012

Metamorfos

Nu har det hänt igen. Alltså, jag hatar när sånt här händer. När kag klev ombord i Dösjebro så satte jag mig på min vanliga plats. Man vill inte rubba balansen i universum liksom. På platsen snett mot mig satt en kille i 30-års åldern. Redan här borde jag insett att något var fel, men icke. Den platsen tillhör en tjej i 35-års åldern, men hon fanns inte ombord. Hade hon förvandlats till denna kille? Hade han ätit upp henne? Han såg nöjd ut, så han kanske var en mätt utomjording som såg ut som en alldaglig kille.
Eftersom jag glömt att ladda mobil kopplar jag in laddaren i vägguttaget och börjar läsa i fatt mig på Facebook och Fredrik Backman. Helt normal morgonrutin förutom laddaren och jag är rädd för att det skapades ett magnetfält eller nått runt sladden och att det är orsaken till dagens mysterium. Hur som helst så upptäcker jag i Gunnesbo att den alldaglige killem har förvandlats till en tjej i samma ålder med indiskt ursprung. Det måste finnas ett svart hål eller nått mellan Dösjebro och Gunnesbo. Det är ju inte länge sedan det försvann en kille och han satt på samma plats. För killarna kan ju inte ha stigit av i Kävlinge. Hur stor sannolikhet är det att det ska sitta två killar på samma felaktiga plats inom 10 dagar och att de kliver av i Kävlinge? Nä, precis
 Antingen är det någon störning i kosmos, typ svart hål, eller så kliver det på utomjordingar i Häljarp, Glumslöv eller Ramlösa. Oavsett vilket så borde man meddela Skånetrafiken det hela så att de kan åtgärda störmingen, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar