fredag 24 augusti 2012

Utfrågad av tullen

Det är nog bara för att jag råkade haspla ur mig "Det var länge sedan det var tullkontroll" tidigare idag. Väl ute på bron så stövlar en bastant tullkvinna in i vagnen och tittar bestämt på mig som sitter avslappnat på plats 11 vid fönstret i första klasskupén i vagn 31.
"Är du svensk?"

"Ja"

"Var har du varit?"

"Köpenhamn"

"Vad har du gjort där?"

"Jobbat"

"Du pendlar alltså"

"Ja"

Så lång konversation har jag aldrig haft med en tullare, så jag är inte säker på hennes intentioner med samtalet. Jag vet inte om hon tyckte att jag så suspekt ut, om hon bara var pratsjuk eller ragga på mig. Om hon försökte ragga upp mig behöver hon nog öva lite mer på framtoningen och kroppsspråket för att ens ha en chans få napp på tågen efter krogarna stängt en lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar