torsdag 9 augusti 2012

Mina kollegor är nog inte så muntra idag

Om någon missat det så kan jag som snabbast nämna att Sverige slog Danmark med 24 - 22 i OS-kvartsfinalen i handboll. Som ni förstår kan det leda till vissa diplomatiska problem för mig och jag har redan sett tydliga tecken på det.

Pågatågen har hackats av danskarna. Till att börja med så visades nyheter från 23 juni på skärmarna. Tyskland hade vunnit en match i fotbolls-EM. Precis innan vi anländer till Lund så brukar vi få veta när och från vilket spår som anslutande tåg går från, men idag så räknade de upp alla tåg utom tåget till Köpenhamn.

Jag får väl undvika att kasta bensin på elden, så jag ska försöka undvika följande fraser idag.

"Ni tog ju 21 poäng i Eurovision Song Contest och igår gjorde ni 22 mål. Se det som ett steg framåt."

"Var du uppe länge igår? Jag menar, gick du och la dig klockan 24 eller redan klockan 22?"

"Var uppfanns handbollen? Va? Var det Danmark? Det kan man inte tro."

"Vad är klockan? 24 över? Åh, jag trodde att den bara var 22 över."

"ASCII-koden för bindestreck är den 23? Det är ju mellan 24 och 22." (För er som inte är så insatta i datorernas värld så är ASCII-kod en kod där varje tecken representeras av ett tal mellan 1 och 255)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar