torsdag 23 augusti 2012

Det var bättre förr

Nu har den organiserade sitta-på-min-plats bli allvarlig. Den har spridit sig till Öresundståget. Två dagar på raken har min sittplats varit upptagen. Av samma man. Inte nog med att han sitter på min plats, utan han äter persika. Det om något är väl att gå för långt. Så nu är jag förpassad till en plats på vänster sida. Mellan Malmö C och Hyllie har han som sitter diagonalt mot mig och läser City lyckats sparka på mitt knä två gånger. På Hyllie klev det omborde en kostymputte med solglasögon som inte nöjde sig med att sitta på min väskas plats, utan han ska sitta på min jacka också. Så här sitter jag uppträngd mot fönstret med av smuggelgods (lösgodis och falukorv) fyllda ryggsäck i knät. Första klass är inte vad det en gång varit. Det var bättre förr, typ för två veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar