fredag 28 september 2012

Temporära förändringar i reserutinerna

Jag är hemma när gumman min är borta, jag är borta när gumman min är hemma är devisen hos oss för tillfället. Frun åkte på kurs till Stockholm i går och kommer hem i kväll. I eftermiddag åker jag till Stockholm och kommer hem på söndag. På grund av fruns frånvaro har jag varit tvungen att lämna på dagis och därmed åkt en timme senare än normalt. I går så provade jag att åka pågatåg klockan 07:18. På mitt ordinarie tåg ligger jag nog på medelåldern i tåget, men på detta tåg höjer jag den markant. Tåget var fyllt av tuggummituggande musikspelande gymnasieelever som emellanåt utstötte läten som avslutades med typ, bah och liknande ljud. Trots den höga volymen på musiken var det svårt att gunga med i takt med musiken då de inte lyssnade på samma låt. Kommer dessa tuggummituggande individer att förvandlas i någon metamorfos till pendlande zombier som åker ett tidigare pågatåg eller kommer de att fortsätta att åka i flock, tugga tuggummi och poppa musik så att halva vagnen hör? För vi hade väl inte flockbeteende när vi var i den åldern och vårt språk var "välvårdat" och framförallt så var vi ju vuxna redan då, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar