onsdag 12 september 2012

Sittplatsblockering

Det gäller att följa de oskrivna reglerna om var man sätter sig på ett tåg. Sedan finns de några som gör allt för att få sitta ensam i en fyrsits. Eftersom jag ska på dubbla utlandsresor igen (jag flyger till Stockholm från Kastrup och hem igen) så tog jag ett senare tåg och hade förmånen att få åka samma tåg som min fru. Eftersom vi är två så blir det lite annorlunda i förhållande till regelverket för sittplatsturordning. Om man är två så blir det lite per automatik att man avverkar steg 2 och 3 eller 3 och 4 på en och samma gång. Vi var lite wild 'n' crazy så vi körde en 2 och 4. Fast det var egentligen han som satt sig enligt 1 som orsakade vår placering.  Han hade satt sig enligt 1, dvs på en fönster plats, men sedan hade han hängt sin jacka över sätet bredvid, dator och telefon tog upp hela bordet och eftersom han satt med benen i kors så täckte han snyggt ut platsen mittemot. Han täckte väldigt effektivt ut tre av fyra sittplatser och han såg lite besvärad ut när vi satte oss mittemot och diagonalt mot honom. Hade han sett lite mer besvärad ut hade jag nog bett om ursäkt att jag sätter mig i hans kontor och frågat om jag ska boka tid hos hans sekreterare nästa gång jag kommer på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar