tisdag 5 januari 2016

Dag 2 - Sockerpiller för regeringen

På västfronten intet nytt. De dubbla ID-kontrollerna påverkar mig inte nämnvärt. Det beror i och för sig på att jag sedan en dryg månad har ett ordinarie byte på Kastrup och det enda som har tillkommit för mig är den dagliga fotograferingen. Jag åker med ett tåg tidigare än innan passkontroller och flytt, men förlorar varken arbetstid eller fritid då jag kommer tio minuter tidigare till jobbet på morgonen och går tio minuter tidigare på eftermiddagen.

Det är lite si och så med den faktiska kontrollen av ID-handlingen. Bägge dagarna har vakterna fokuserat mer på att ta en bild på mitt körkort än att kontrollera att det är mitt körkort och att det är giltigt. Med andra ord så är det en skenkontroll som görs och ett sockerpiller för Sverige. Själva kontrollen fungerar inte, men effekten uppnås ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar