tisdag 27 november 2012

Avstängd dörr

Idag så var första klass-kupén längst bak och då delar jag dörr med den där resenären som kliver ombord först, ställer sig upp långt innan vi är framme och rusar mot bussen. Idag trodde jag att resenären skulle få hjärtinfarkt. Dörren var avstängd. Vi var tvungna att gå till nästa dörr. Den stressade resenären förlorade sin pole position. Den stressade resenären hamnade i fjärde startled bakom mig. Snäll som jag är lämnade jag en liten lucka mellan mig och tåget så att den stressade resenären skulle kunna se när starten går. Trots att luckan inte var tillräckligt stor försökte den stressade resenären tjuvstarta och göra en omkörning på insidan, men som den rutinerade pendlare man är så ser man till att inte lämna en lucka. Jag vågade inte titta bakåt när starten hade gått. Hade den stressade resenären varvat sönder motorn? Stod den stressade resenären kvar när starten gick? Ligger den stressade resenären kvar på perrongen med hjärtinfarkt? Svaret får jag när det är dags att kliva av i Köpenhamn om jag hinner fram till dörren. Jag ska trots allt genom en hel vagn med boskapsklass innan jag är framme vid dörren och då har den stressade resenären säkert sprungit ifatt en buss eller nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar