onsdag 14 mars 2012

Möte med Öresundstågs VD, Gunnar Wulff

När startar man en ny blogg och varför?

Jo, om man får några kommentarer på Facebook att man bör sprida sina förvirrade tankar till en större massa, så är det väl ett ypperligt sätt att sprida funderingar om folks placering i rulltrappor, huruvida tågvärden vill vara vän med mig på Facebook och andra meningslösa funderingar till hela världen.

När är det då lämpligt att starta en ny blogg? Om den heter Sundpendlaren så kan det kanske passa när man råkar sitta i samma kupé som Öresundstågs VD Gunnar Wulff. I dag när jag skulle åka hem från København H och hoppar in i första klasskupén så sitter tre herrar i båset bredvid det som jag sätter mig i. Jag tar ingen större notis om dem mer än att de verkar ha varit på tjänsteärende i Köpenhamn och resonerar lite om det som de pratat om på mötet. På Öresundstågen så finns det en broschyr vid varje bord och i stolsfickorna på de bordslösa platserna och längst ned på första sidan finns en bild på VD Wulff. Eftersom jag är en tyst, blyg och tillbakadragen norrlänning så kan jag ju inte låta bli att fråga honom om han inte ska plocka bort alla broschyrer när han åker så att han slipper bli igenkänd. Det var väl en lagom öppnare för att sedan ha en trevlig och intressant dialog ända till Malmö C där han klev av.

Vi hann avhandla både det ena och det andra. Bland annat det faktum att jag som resenär har Skånetrafiken som min leverantör och han i sin tur är underleverantör till fem länstrafikbolag, varav Skånetrafiken är ett, och en stat. Jag påpekade också att det står fel på tågen som ska till Nivå (uttalas Niv-å) då det står "Stannar vid alle stationer" när tågen är i Sverige, så om det ändras inom de närmsta veckorna så beror det på mig. Jag var faktiskt tvungen att berömma dem för att jag inte haft ett resegarantiärende sedan 5 januari. Hur som helst så måste jag säga att han var trevlig, sympatisk och hade god kontroll över sitt företag och dess verksamhet. Om du läser detta Gunnar, så tar jag gärna fler kunddialoger med dig i framtiden. ;-)

Nå ja... Detta är mitt första inlägg i min framtida kanal för funderingar runt stort och smått i världen. Det kommer nog att komma en hel del kortare inlägg från mobilen och lite färre men längre från datorn, så häng med fram och tillbaka över sundet.

1 kommentar:

  1. Jag ser verkligen fram emot dina inlägg :) ...
    Ja, egentligen är det inte bara jag utan alla på min arbetsplats eftersom du förgyllt många fikaraster när jag refererat till dina inlägg! Det senaste kom just nu när jag kollade vad du angivit som yrke :D ....
    Ha en bra dag på tåget
    //Anette
    p.s. kommer nog fler kommentarer här eftersom jag bara älsar att bevisa att jag inte är någon robot :)

    SvaraRadera