måndag 3 december 2012

Knapptryckning

Idag sitter jag absolut längst bak i tåget, dvs jag har den bakre lokförarhytten bakom ryggen och den avstängda öppningsknappen bredvid mig. Ganska snart efter att vi lämnat Lund så kom en turist med ryggsäck stövlande in i kupén med fokus på dörren som han trodde ledde vidare bakåt i tåget. Väl framme vid dörren tryckte han på den rödlysande knappen en gång. Jag blev lite förvånad över att han bara tryckte en gång för de flesta brukar visa sina Space invaders-skjutknappsfrekvens när dörren inte öppnas på första försöket. Turisten vände dock på klacken efter första knappteyckningen för att stanna i höjd med sätena mittemot mig. Trycka på knappen för läslampan så att den slocknar och sedan gå vidare i tåget. Är det vanligt att resenärer släcker onödigt tända lampor över platser som de inte sitter i närheten av? Eller har denne turist en knapptryckarfetish? Vad händer om denne knapptryckarfetischiske turist står framför han som skiver insändare om onödigt knapptryckande? En knapptryckningsadomasochistisk holmgång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar