onsdag 12 december 2012

I otid

Frun har inte åkt till Mölle, men väl till Stockholm så jag har skött all markservice hemma i dagarna två. Eftersom jag inte hade några möten igår så arbetade jag hemifrån, men idag är det några som vill träffa mig så då blir det den dagliga utlandsresan. Dock blir det senare utresa eftersom folk runtomkring mig inte tycker att jag ska lämna sonen på dagis innan de öppnat. De köper inte ens argumentet "När jag var i hans ålder då...". Nåväl, jag tågar en timme senare och dagen till ära yog jag vår isbit, läs bil, till Malmö för att tina upp den efter helgens snöfall (norrländska)/snöstorm (skånska)/snökaos (stockholmska). Tåget som går en timme senare påminner om en svensk på utlandssemester, dvs det är konstant fullt, även i de finare salongerna. Så idag åker jag i första klassens boskapsklass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar