måndag 10 december 2012

Klass 2 både på väder och resegaranti

Vi har haft klass 2-varning, vilket innebär att man inte plogar mer än nödvändigt. Eftersom jag förutsatte att det inte skulle var tillräckligt plogat för en cykeltur så ställde jag väckarklockan lite tidigare så att jag skulle hinna gå till tåget. Jag lämnade hemmet 20 minuter tidigare och promenerade de 2,5 km till tåget i varierat före. Tyvärr så var inte tåget och jag riktigt i synk. Jag var 10 minuter tidig och tåget var 28 minuter sent, så genomsnittligt var vi bara en kvart sena, typ. Som grädde på moset har de ändrat resegarantin från och med igår. Förr fick man en tur och returbiljett om man var 25 minuter sen, men nu får man ett värdebevis värt en halv enkelbiljett om man är 30 minuter sen. Hallå? Hur tänkte ni nu? Vad ska jag med ett värdebevis på 80 kr till när min billigaste tur och returbiljett kostar 256 kr? Det krävs alltså fyra förseningar för att ha någon nytta av dem. Bra tänkt, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar