tisdag 24 april 2012

Hur smutsig är din kaffemugg?

Vi kontorsarbetare tenderar till att ha en egen kaffemugg på jobbet och med jämna och ojämna mellanrum så går vi till en plats där vi fyller på kaffe. Genomsnittskaffemuggen är relativt kaffig på insidan och det finns olika filosofier om hur ofta man ska rengöra sin mugg. Jag sköljer ur och gnuggar bort gammalt kaffe varje morgon, men under dagen så är det fokus på att dricka och fylla på nytt (ja, det är det enda jag gör på jobbet förumtom att prata en massa). Ingen mellandiskning under en arbetsdag.

När jag är hemma så har jag svårt att ta samma mugg om den stått oanvänd i en timme, utan tar hellre en ny mugg. Hur kommer det sig att man har högre renlighetskrav hemma? Är det för att jag inte har arbetsmiljöansvaret på jobbet?

1 kommentar:

  1. Nu när du nämner det, så måste jag säga att jag är likadan.
    Vi har inga egna koppar på jobbet, men man tar en kopp, dricker den och fyller sen på samma när man tar nytt kaffe. Men hemma tar jag en ny.
    Min står ofta på diskbänken och lite därför tar jag en ny, man vet aldrig vad som kan ha skvätt ner i koppen.

    SvaraRadera