tisdag 10 april 2012

Fördelar med korta tåg

Ibland händer det att tågen är kortare än normalt. Mitt vanliga öresundståg brukar vara åtta vagnar och jag brukar sitta antingen i mitten eller längst bak beroende på var första klass-kupén är belägen. I morse var det hälften så långt, dvs så kort som det kan vara utan att vara inställt. Detta medförde
  1. Jag fick gå i rask takt längs hela perrongen på Lund C, eftersom första klass-kupén var längst fram.
    Fördel: Motion
  2. Jag fick gå längs hela perrongen på København H, eftersom mitt arbete ligger bakom tåget när man kommer från Sverige.
    Fördel: Motion
  3. Eftersom det bara fanns en första klass-kupé så var det nästan fullt och jag var tvungen att åka baklänges.
    Fördel: Jag såg massor med saker jag inte sett förut, t.ex. ett skrotupplag på Amager

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar