torsdag 21 november 2013

Ryggsäcksterrorist

Det är kaos i tågtrafiken och jag har gjort en akut omplanering av min resa och befinner mig stående ombord på ett pågatåg mellan Malmö och Lund. Det är inte sillaexpressen, men eftersom jag är ung och pigg (mest och) så står jag snällt i vestibulen. Det gör även en kvinna som är närmare 60 än 50 och hon har ryggsäck. Jag är fullt medveten om att hon har en ryggsäck, men jag är inte så säker på att hon är medveten om det. Det kan vara så att hennes mamma har hängt på henne ryggsäcken och sagt att hon inte får prata med främmande män. Denna kvinnar har tappert och helt utan vetskap om det försökt slå telefonen ur näven på mig ett antal gånger genom att vrida på sig. Där till har hon lutat sig bakåt så att ryggsäcken utövat ett kraftigt tryck mot min bringa och hade det inte varit för ryggsäcksdistansen hade jag trott att hon gjorde sexuella närmanden. Nu kan man ju tycka att den bloggande gnällspiken skulle kunna flytta på sig, men man skulle kunna uttrycka det som att jag är väldigt instängd i ett hörn. Sedan är jag ju svensk, så det är viktigare att gnälla än att åtgärda.

När hon skulle kliva av i Lund höll jag i hennes ena ryggsäcksrem när dörrarna öppnades och...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar